_ZDJ6440
_ZDJ6436 _ZDJ6441 _ZDJ6460 _ZDJ6461 _ZDJ6463 _ZDJ6466 _ZDJ6478 _ZDJ6489 _ZDJ6492 _ZDJ6496_1 _ZDJ6511

STOLIK SYGN. LINKE XIXw

Styl

Ludwik XV ,Transition

Okres

koniec XIX w, ewentualnie początek XXw

Pochodzenie

Francja, Paryż, ebenista François Linke (1855 – 1946) sygnowany na brązach kilkakrotnie "Linke", "FL"

Stan

Idealny, po renowacji (wyczyszczono brązy, odnowiono politurę szelakową – nałożona ręcznie metodą tradycyjną)

Wymiary

Wysokość: 73 cm, długość: 63 cm szerokość: 38 cm

CENA:

SKU: K 840 Kategorie: ,

ZABYTKOWY, URZEKAJĄCY STOLIK SALONOWY. MUZEALNE DZIEŁO SZTUKI UŻYTKOWEJ WYKONANE PRZEZ FRANCOIS LINKE (UR. 1855 – ZM 1946R PARYŻ). STOLARZ, EBENISTA I STYLISTA, POCHODZĄCY Z CZECH O NARODOWOŚCI NIEMIECKIEJ, OD 1875 R.TWORZYŁ I ŻYŁ W PARYŻU (170 rue du Faubourg Saint Antoine) ORAZ POSIADAŁ SALON EKSPOZYCYJNY W SAMYM CENTRUM PARYŻA – NA Place Vendôme (!!).
LAUREAT LICZNYCH NAGRÓD NA ŚWIATOWYCH SALONACH EKSPOZYCYJNYCH MIN. NAGRODZONY ZŁOTYM MEDALEM NA ŚWIATOWEJ EKSPOZYCJI W PARYŻU 1900 R. (Exposition Universelle de Paris 1900). TWORZYŁ ZWŁASZCZA W STYLU FRANCUSKICH MEBLI OSIEMNASTOWIECZNYCH (LUDWIK XV- ROKOKO, TRANSITION, REGENCE). PRACOWAŁ DO LAT 30-TYCH XX W, JEGO PRACE, BYŁY SYNONIMEM EBENISTYKI NAJWYŻSZEJ KLASY. NABYWANE PRZEZ ARYSTOKRACJĘ NA CAŁYM ŚWIECIE, AŻ DO II WOJNY ŚWIATOWEJ. OBECNIE W MUZEACH I NAJLEPSZYCH KOLEKCJACH PRYWATNYCH.
NINIEJSZY STOLIK STANOWI PRZYKŁAD OSTATNIEJ FAZY STYLU LUDWIKA XV (W POLSCE ZWANYM ROKOKO) ZMIERZAJĄCEJ DO KLASYCYZMU.
TEN KORES PRZEJŚCIOWY NAZYWANY JEST WE FRANCJI TRANSITION.
KONSTRUKCJĘ STOLARKI WYKONANO Z LITEGO DREWNA POKRYTEGO DEKORACYJNIE UŁOŻONYM FORNIREM Z RÓŻNYCH GATUNKÓW EGZOTYCZNEGO, SPECJALNIE WYSELEKCJONOWANEGO I DEKORACYJNIE CIĘTEGO DREWNA.
FORMA BALTU ZBLIŻONA DO PROSTOKĄTA POSADOWIONA ZOSTAŁA NA DŁUGICH, PAJĘCZYCH NOGACH.
NA BLACIE, URZEKAJĄCA, MISTERNIE WYKONANA KOMPOZYCJA INTARSJI W FORMIE MEDALIONU Z KOSZEM WYPEŁNIONYM KWIATAMI.
CAŁOŚĆ DEKOROWANA WSPANIALE ODLANYMI I BARDZO DOKŁADNIE, RĘCZNIE CYZELOWANYMI BRĄZAMI O MOTYWACH ROŚLINNYCH.
WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA TRUDNĄ DO STWORZENIA, FALUJĄCĄ FORMĘ POD BLATEM Z SZUFLADĄ W CENTRALNEJ CZĘŚCI.
KOLEJNY POPIS WIRTUOZJI PARYSKIEJ EBENISTYKI I SZTUKI UŻYTKOWEJ.
SERDECZNIE POLECAM !!