_ZDJ8809_1
_ZDJ8819_1 _ZDJ8821 _ZDJ8824

OBRAZ L. ROSSIGNON 1847 R

Okres

1847 r. , XIX w

Styl

Ludwik Filip

Pochodzenie

FRANCJA, sygnowany, autor Louis Joseph Toussaint Rossignon (1780-1871)

Stan

Bardzo dobry, po konserwacji

Wymiary

obraz – wysokość: 24,5cm długość: 30 cm , obraz w ramie: wysokość: 45,5 długość: 53,5 cm

CENA: 21000,00 

SKU: K 884 Kategorie: ,

MALARSTWO HISTORYCZNE O WYSOKIM POZIOMIE ARTYSTYCZNYM. OLEJ NA PŁÓTNIE AUTORSTWA LOUIS JOSEPH TOUSSAINT ROSSIGNON MALARZA ŻYJĄCEGO W LATACH 1780-1871. PRACUJĄCEGO DLA KRÓLA FRANCJI LUDWIKA FILIPA. NAGRODZONEGO ZŁOTYM MEDALEM NA WYSTAWIE PARYSKIEJ W 1827 R. ZA OBRAZ „Le Siège de Missolonghi”. MIESZKAŁ I TWORZYŁ W PARYŻU MIN. PRZY UL. BUFFAULT.
JEGO DZIEŁA ZACHOWAŁY SIĘ W ZBIORACH PAŁACU W WERSALU ORAZ TRIANON.

NA TEMATYKĘ NINIEJSZEGO OBRAZU ARTYSTA WYBRAŁ, ZNANE, OBFITUJĄCE W EMOCJE WYDARZENIE HISTORYCZNE MAJĄCE MIEJSCE W DNIACH 10/11 LISTOPADA 1630 R. W PAŁACU LUKSEMBURSKIM W PARYŻU. JEJ GŁÓWNYMI BOHATERAMI A ZARAZEM PIERWSZOPLANOWYMI POSTACIAMI OBRAZU BYLI: KRÓLOWA MARIA MEDYCEJSKA (Maria de’ Medici, 1575-1642), JEJ SYN KRÓL LUDWIK XIII (1610-1643) ORAZ KARDYNAŁ RICHELIEU (1585-1642). NA DRUGIM PLANIE PRAWDOPODOBNIE KOLEJNY SYN MARII MEDYCEJSKIEJ – GASTON JAN BAPTYSTA BURBON KSIĄŻE ORLEANU (1608-1660) POPIERAJĄCY MATKĘ I UMIESZCZONY NA OBRAZIE PO JEJ STRONIE.
MIMO, IŻ LUDWIK XIII OFICJALNIE BYŁ KRÓLEM OD 1610 R., TO W JEGO IMIENIU ŻĄDY SPRAWOWAŁA MATKA REGENTKA, AMBITNA POLITYCZNIE ZAGORZAŁA KATOLICZKA. W TRAKCIE SPRAWOWANIA WŁADZY WYLANSOWAŁA KARDYNAŁA RICHELIEU OBDZIELAJĄC DO KOLEJNYMI ZASZCZYTNYMI FUNKCJAMI: DJUKA, KARDYNAŁA I PIERWSZEGO MINISTRA FRANCJI.
W LISTOPADZIE 1630 R. DOCHODZI DO DRAMATYCZNEJ ZMIANY POZYCJI MARII MEDYCEJSKIEJ NA DWORZE KRÓLEWSKIM ZWANEJ W HISTORII FRANCJI “LA JOURNÉE DES DUPES” – DZIEŃ ZAWODU, ZDRADY.
W DNIU 10 LISTOPADA 1630 ROKU LUDWIK XIII PRZYCHODZI DO MATKI REZYDUJĄCEJ W PAŁACU LUKSEMBURSKIM. MARIA POLECA ZAMKNĄĆ WSZYSTKIE DRZWI I NIKOGO NIE WPUSZCZAĆ, CHCE BYĆ SAMA Z SYNEM (KTÓRY PO PRZEBYTEJ CHOROBIE CZYJE SIĘ NIE NAJLEPIEJ W TYM DNIU). MATKA, CHCE NAKŁONIĆ GO DO ODDALENIA RICHELIEU I POZBAWIENIA GO FUNKCJI MINISTRA, Z KTÓREGO DECYZJAMI POLITYCZNYMI SIĘ NIE ZGADZA. DODATKOWO JAKO MATKA, CZUJE SIĘ ZAGROŻONA WIDZĄC OGROMNY WPŁYW KARDYNAŁA NA JEJ SYNA. STAJE SIĘ ZAZDROSNA. PODCZAS KOLEJNYCH NARAD KRÓLEWSKICH, SYN ZACZYNA IGNOROWAĆ JEJ OPINIE APROBUJĄC OPINIE PIERWSZEGO MINISTRA. OSOBISTA KORESPONDENCJA MARII MEDYCEJSKIEJ I ŹRÓDŁA HISTORYCZNE DOTYCZĄCE JEJ PÓŹNIEJSZEGO ŻYCIORYSU ŚWIADCZĄ O JEJ ROSNĄCEJ NIENAWIŚCI DO KARDYNAŁA A NAWET STRACHU PRZED NIM I POSTRZEGANIU GO JAKO ANTYCHRYSTA. WRACAJĄC DO WYDARZEŃ Z 10 LISTOPADA, MARIE CHCE WYKORZYSTAĆ NADARZAJĄCA SIĘ OKAZJĘ SAMOTNOŚCI Z SYNEM ABY POROZMAWIAĆ Z NIM W TZW. CZTERY OCZY. UŻYWAJĄC WSZYSTKICH SWYCH ATUTÓW NAKŁANIA GO DO POZBYCIA SIĘ RYWALA – RICHELIEU. W TYM CZASIE DO POMIESZCZENIA (MIMO WYDANEGO PRZEZ MARIE POLECENIA NIEWPUSZCZANIA NIKOGO) WCHODZI KARDYNAŁ ZWRACAJĄC SIĘ DO DYSKUTUJĄCYCH MATKI I SYNA Z PYTANIEM, CZY ROZMAWIAJĄ O NIM. ZDESPEROWANA MARIE WYWOŁUJE KŁÓTNIĘ I ŻĄDA ABY SYN WYBRAŁ MIĘDZY NIĄ A RICHELIEU. ZMĘCZONY KRÓL NIE ZAJMUJE STANOWISKA KAŻĄC KARDYNAŁOWI OPUŚCIĆ PAŁAC. KRÓL WRACA DO SWOJEGO PAŁACU, GDZIE WIECZOREM PRZYJMUJE RICHELIEU DAJĄC MU SWOJE PORACIE I ODDAJĄC W JEGO RĘCE KIEROWANIE POLITYKĄ FRANCJI PRZEZ KOLEJNYCH 12 LAT. SWOJEJ MATKI NIGDY WIĘCEJ OSOBIŚCIE NIE SPOTKA. MARIA MEDYCEJSKA, OPUSZCZA PAŁAC LUKSEMBURSKI ORAZ FRANCJĘ. DO KOŃCA SWOICH DNI SPISKUJE PRZECIWKO RICHELIEU. UMIERA NA WYGNANIU POZBAWIONA WYGÓD I HONORÓW NALEŻNYCH KRÓLOWEJ.
ARTYSTA KTÓREGO PRACE RZADKO POJAWIAJĄ SIĘ NA RYNKU DZIEŁ SZTUKI. OBRAZ PO PROFESJONALNEJ KONSERWACJI.
SYGNOWANY W PRAWYM DOLNYM ROGU – “Rossignon 1847 ”
DO TEGO ORYGINALNA, ZŁOCONA RAMA Z EPOKI I UROK ZABYTKOWEGO, MUZEALNEGO PRZEDMIOTU.

SERDECZNIE POLECAM !!