URZEKAJĄCY, WYJĄTKOWY A DO TEGO SYGNOWANY MEBEL. POWSTAŁY POD KONIEC XIX / NA POCZĄTKU XX w. ZAPROJEKTOWANY I WYKONANY PRZEZ BRACI MERCIER – “FRERES MERCIER”. ZAKŁAD ZAŁOŻONY W 1828 R. PRZEZ ANDRÉ MERCIER I MIESZCZĄCY SIĘ W PARYŻU POD ADRESEM FAUBOURG SAINT-ANTOINE NR 100. ICH WYROBY ADRESOWANE BYŁY DO NAJZAMOŻNIEJSZEJ KLIENTELI I CIESZYŁY SIĘ OGROMNYM POWODZENIEM. MOŻNA JE DO DZISIAJ ODNALEŹĆ NA WIELU DWORACH EUROPEJSKICH I ORIENTALNYCH W TYM W IRAŃSKICH PAŁACACH. BRACIA MERCIER BRALI UDZIAŁ W WIELU WYSTAWACH ŚWIATOWYCH ORAZ PARYSKICH TJ. “Exposition Universelle” W 1867, 1900, 1937. W WYNIKU LICZNYCH ZAMÓWIEŃ OTWORZYLI W 1920 R. WŁASNY SALON SPRZEDAŻY PRZY ULICY avenue des Champs-Élysées W Palais de Marbre W PARYŻU. W 1927 R. PRZEDSTAWICIELSTWO I SKLEP W NOWYM JORKU.
NINIEJSZY NIEPOWTARZALNY EGZEMPLARZ POPISU WIRTUOZJI FRANCUSKICH EBENISTÓW I BRĄZOWNIKÓW, ZAPROJEKTOWANY ZOSTAŁ W STYLU TRANSITION (PRZEJŚCIOWYM POMIĘDZY LUDWIKIEM XV A LUDWIKIEM XVI). PEŁNI FUNKCJĘ TZW. REPREZENTACYJNEJ BIBLIOTEKI, Z OSZKLONĄ PARTIĄ W CENTRALNEJ CZĘŚCI I PARĄ DRZWI NA JEJ KRAŃCACH. KORPUS WYKONANO Z LITEGO DREWNA DĘBOWEGO, POKRYTEGO DROGIMI GATUNKAMI FORNIRU: MAHONIOWEGO ORAZ CEDROWEGO. DRZWI OZDOBIONE ZOSTAŁY NIEZWYKLE DELIKATNĄ I BOGATĄ KOMPOZYCJĄ INTARSJI, PRZEDSTAWIAJĄCYCH UROCZE KOSZE Z KWIATAMI NA KTÓRYCH ZAWIESZONO PTASIE GNIAZDA. PONIŻEJ TAK UŁOŻONO FORNIR, IŻ MAMY WRAŻENIE JAKBY BYŁA TO FALUJĄCA TKANINA. CAŁOŚĆ OBRAMOWANA BARDZO BOGATYMI I NIEZWYKLE ODLANYMI, DUŻYMI ZŁOCONYMI BRĄZAMI. KAŻDY Z NICH RĘCZNIE CYZELOWANY I NIESAMOWITEJ, SOLIDNEJ JAKOŚCI. DO TEGO NA BRĄZACH UTRZYMAŁO W PRAWIE NIENARUSZONYM STANIE ORYGINALNE ZŁOCENIE O PIĘKNEJ 24-KARATOWEJ BARWIE ZŁOTA. CAŁY MEBEL NA ŻYWO ROBI OGROMNE WRAŻENIE. TRUDNO MU ODMÓWIĆ LUKSUSOWEGO CHARAKTERU, NIEZWYKŁEJ JAKOŚCI WYKONANIA I HISTORYCZNEGO UROKU.
PRZEDMIOT DLA KOLEKCJONERÓW NA KOLEJNE POKOLENIA. SERDECZNIE POLECAM !!!
MEBEL PO KONSERWACJI, STAN IDEALNY, SYGNATURY UMIESZCZONO NA BRĄZACH.